1575 de copii cu vârste între 3-6 ani și 321 părinți din 24 comunități defavorizate din județul Teleroman sunt beneficiari ai programului ”Start în educație” – cel mai amplu proiect de educație timpurie din România. În timpul acțiunilor desfășurate, atât copiii cât și părinții lor s-au bucurat de suportul necesar pentru a facilita accesul la educație în rândul preșcolarilor. Copiii au primit câte un „Ghiozdănel cu viitor” – un pachet cu resurse educaționale potrivite nevoilor lor de dezvoltare: rechizite, carte și caiet de lucru, materiale educative STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă și Matematică), jocuri pentru dezvoltarea motricității și produse de igienă personală. “Ghiozdănel cu viitor” îi va ajuta pe copii să învețe, să-și exprime talentele și să înțeleagă lumea, pentru a fi mai bine pregătiți de intrarea la școală.
”Cuvintele ce ar descrie cel mai bine experiența cu membrii echipei World Vision România ar fi: profesionalism și empatie. Am găsit înțelegere și susținere din partea oamenilor iar partea organizatorică a proiectului a fost gândită astfel încât să vină în preîntâmpinarea nevoilor beneficiarilor. Sunt mândră că am fost parte a acestui proiect!” – Profesor învățământ preșcolar Stanciugel Loredana Olguța
La rândul lor, părinții au participat la ”Școala părinților – ateliere de educație parentală”, unde au primit informații și îndrumări valoroase menite să le ofere suport și să îi invețe cum să își susțină copiii în această etapă de dezvoltare. Începând cu luna august 2023, părinții vor putea găsi mai multe sfaturi și idei de activităţi, privind utilizarea resurselor din “Ghiozdănel cu viitor” împreună cu copiii lor, pe canalul dedicat Youtube Start în Educație.
”În cadrul vizitelor mele în grădinițele din județul Teleorman, am fost extrem de norocosă să primesc sprijinul direct și susținerea caldă a doamnei Inspector școalar educație timpurie Beșcu Monica. Implicarea și interesul său față de proiect au fost de neprețuit, iar prezența și participarea activă la prezentările pe care le-am susținut au adus o dimensiune specială întregii experiențe. De asemenea, trebuie să menționez că inclusive cadrele didactice din aceste grădinițe s-au dovedit a fi extrem de profesioniste și dedicate. Organizarea impecabilă și mobilizarea lor pentru a implica părinții au fost impresionante. Am avut privilegiul să lucrez alături de educatori și învățători pasionați, care au făcut tot posibilul ca proiectul să fie primit cu brațele deschise de întreaga comunitate. La fel de important de evidențiat este și implicarea remarcabilă a părinților. Aceștia au participat în număr mare la prezentări, demonstrând un interes sincer pentru subiectele abordate. Receptivitatea lor la informațiile transmise a fost cu adevărat inspiratoare și a confirmat faptul că educația și dezvoltarea copiilor lor sunt aspecte cărora le acordă o atenție deosebită.”- Formator Anca Motroc
”Sunt părintele unei fetițe frumoase și capricioase de 3 anișori. Informațiile aflate în cadrul atelierelor susținute de cadrele didactice implicate în proiect mi- au fost mai mult decât utile. Mi-a placut cel mai mult deschiderea și sinceritatea profesorilor. Am învățat lucruri noi despre dezvoltarea emoțională normală a preșcolarilor, ceea ce m- a ajutat pe mine, ca mamă, să gestionez mai bine sentimentul de vinovăție atunci când copilul meu avea un comportament nedorit. Mulțumesc!” – a declarat una dintre mămicile participante.
”Start în educație”, proiect derulat de Fundaţia World Vision România şi Fundaţia OMV Petrom, vine în sprijinul a 60.000 copii cu vârste între 3-6 ani și 10.000 de părinți, selectați din 500 de comunități defavorizate din toată țara. Prin acțiunile implementate, ”Start în educație” are ca principal obiectiv să dezvolte la nivel național un parteneriat solid între profesori, specialiști, părinți, autorități cu scopul de a susține importanța strategică a educației timpurii privind dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a copiilor. În această etapă de dezvoltare, în care se pun bazele pentru viitorul copiilor, un rol crucial îl au părinții, care în cadrul proiectului sunt sprijiniți să devină primii educatori ai copiilor lor, cei care dau startul experiențelor de învățare timpurie de acasă, urmând ca apoi la grădiniță să devină un partener educațional de nădejde.