× Prima Pagina Alege Orasul Cautare
STIRI ALEXANDRIA

STIRI ALEXANDRIA

 

De ce plătim coeficient de neînchidere – explicațiile Apa Serv Teleorman

Liber in Teleorman • 17-10-2023, 20:00:11 • 108 vizualizari
 

Consumatorii de apă ai Apa Serv Teleorman se simt adesea nedreptățiți atunci când primesc facturile, care par a fi mai mari decât ar trebui. Un aspect major al acestei probleme este reprezentat de coeficientul de neînchidere, care este adăugat la facturile emise de Apa Serv. Acest coeficient, în opinia mulțimii, este perceput ca o taxă nejustificată, iar compania a încercat să-și explice practicile discutabile.

Explicațiile Apa Serv

Având în vedere faptul că, în mediul online și nu numai, au apărut numeroase „discuții” referitor la modul în care operatorul județean APA SERV Teleorman își îndeplinește atribuțiile, publicăm răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări /afirmații, pentru ca utilizatorii să fie informați corect:

„APA SERV facturează utilizatorilor pierderile de apă din rețea”

Fals! Pentru utilizatorii care locuiesc în condominii, APA SERV facturează strict cantitatea de apă înregistrată de contorul de branșament, nimic în plus, nimic în minus. Concret, facturăm cantitatea de apă care intră în bloc/ scară de bloc, iar același lucru se aplică și pentru canal.

„De ce plătim mai mult decât consumăm?”

Utilizatorii dintr-un condominiu plătesc strict cantitatea de apă care trece prin contorul de branșament și este înregistrată de acesta. Un utilizator plătește mai mult decât consumă nu pentru că așa vrea APA SERV, ci pentru că are vecini care nu declară indexul corect, care nu declară numărul de persoane real, care se gândește că e bine să “fenteze” repartitorul de costuri sau pentru că există pierderi în rețeaua interioară a blocului, însă toate aceste deficiențe nu intră în competența APA SERV, ci a asociației de proprietari, care are și sarcina și baza legală să le remedieze. APA SERV nu poate, conform legii, să factureze o cantitate de apă mai mică decât cea indicată de contorul de branșament, iar faptul că pe facturile pe care le primesc utilizatorii apare și un coeficient de neînchidere este o problemă care ține de și poate fi rezolvată numai cu ajutorul asociației de proprietari.

„De ce mai avem contoare în casă, dacă oricum nu se facturează după ce indică acestea?”

În casă, utilizatorul are un repartitor de costuri, respectiv ,,aparatul utilizat în imobilele condominiale dotate cu instalaţii interioare de utilizare comune, în scopul individualizării consumurilor şi repartizării pe proprietăţi/ apartamente individuale a costurilor aferente consumului total de apă înregistrat la nivelul branşamentului imobilului”, în Legea nr.241/2006 (legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare), art.3, lit.j. Contorul după care se facturează este cel de branșament, după cum se poate observa în articolul din lege.

„Coeficientul de neînchidere este o găselniță a APA SERV”

FALS! Coeficientul de neînchidere nu este nici pe departe o problemă punctuală a APA SERV, ci o problemă cu care se confruntă mulți dintre operatorii din țară. Fie că numește „reglaje”, „diferențe” sau „părți comune”, și pe facturile emise de alți operatori din țară se regăsește acea diferență înregistrată între contorul de branșament și suma consumurilor declarate de utilizatori. Și ei, la fel ca și noi, încearcă să explice sursa acestei diferențe, precum și modalitățile prin care poate fi eliminată, mai jos atașăm exemple concrete în acest sens: Alba – http://apaalba.ro/modalitati-de-plata/ CAA Someș – https://casomes.ro/clienti-contorizare-citiri-contoare/Compania de Apă Bacău – https://www.apabacau.ro/…/nou-factura…/info-factura AQUABIS – https://www.aquabis.ro/pierderile-de-apa/https://www.aquabis.ro/diferente-de-consumuri/ Compania APA Brașov – https://www.apabrasov.ro/…/cauze-diferente-inregistrari/ Compania de Apă Buzău –http://www.cabuzau.ro/info/intrebari-frecvente/#section6 ECOAQUA Călărași – https://ecoaqua.ro/informatii-utile/intrebari-frecvente/ AQUACARAȘ Reșița – https://aquacaras.ro/clienti/intrebari-frecvente/RAJA Constanța – https://rajac.ro/intrebari-frecvente/ Compania de Apă Arieș Turda – https://caaries.ro/intrebari-frecvente/ Compania de Apă Târgoviște Dâmbovița – https://www.catd.ro/index.php/comunicare/intrebari-frecvente Apa Canal Galați – https://www.apa-canal.ro/…/diferente-fata-de-contorul… APA SERV Piatra Neamț – https://www.apaserv.eu/contorizare-consum/ Compania de Apă Focșani – https://www.cupfocsani.ro/intrebari_frecvente APA SERV Valea Jiului – https://www.asvj.ro/intrebari-frecvente/

„De ce nu facturați către asociațiile de proprietari, cu care aveți contracte încheiate?”

Pentru că asociațiile de proprietari nu sunt funcționale, în majoritatea cazurilor. Pentru că ar însemna să lăsăm fără apă utilizatorii, între aceștia bătrâni și copii. Facem precizarea că, dacă sunt cazuri în care asociațiile sunt funcționale și vor să facturăm către ele, putem face acest lucru fără probleme. Așteptăm solicitările în acest sens și menționăm că, și în prezent, există cazuri în care facturăm direct către asociațiile de proprietari.

„Nu sunt de acord să plătesc apa pe care o consumă vecinii care nu declară indexul”

Pentru că este un subiect extrem de discutat în spațul public, în ciuda faptului că am încercat în repetate rânduri să explicăm atât cauza, cât și soluțiile pentru eliminarea coeficientului de neînchidere din facturile utilizatorilor care locuiesc în condominii, mai facem o dată precizarea că APA SERV facturează cantitatea de apă indicată de contorul de branșament aflat la intrarea în bloc, iar diferența care rezultă între contorul de branșament și suma consumurilor declarate se împarte, în mod egal și, mai ales, potrivit legii, fiecărui apartament din bloc. Orice altă modalitate de împărțire a acestei diferențe poate fi luată, conform legii, numai de către asociația de proprietari. Prin urmare, dacă un utilizator este nemulțumit de modul în care APA SERV împarte acea diferență, se poate adresa asociației de proprietari, care poate decide o altfel de împărțire.

„De ce nu scoateți apometrele pe casa scării?

„Pentru că nu APA SERV trebuie să facă acest lucru, pentru că nu avem competențe legale pentru a face acest lucru. APA SERV, conform legii, are în întreținere și exploatare rețeaua publică de apă, până la contorul de branșament inclusiv (pe care îl schimbă și pe care îl verifică, în termenele prevăzute de lege). Potrivit Legii nr 241/2006 – actualizată – art. 3 lit. i. a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare, lucrările de modificare a instalației de apă (atât pe casa scării, în apartamente cât și achiziționarea apometrelor) se vor realiza pe cheltuiala proprietarilor, până în căminul de branșament (unde începe competența APA SERV). Așadar, utilizatorii care vor să opteze pentru contorizarea pe orizontală trebuie să știe că acest lucru se poate face numai la inițiativa asociației de proprietari.În încheiere, precizăm, încă o dată, faptul că APA SERV Teleorman nu este reticentă la niciun fel de propunere venită din partea utilizatorilor, cât timp aceasta respectă prevederile legale și intră în competența noastră.

 
Facebook WhatsApp Messenger
 
 
Continuare pe Liber in Teleorman » Articole Liber in Teleorman »
 
Plătim Coeficient Neînchidere Explicațiile Teleorman