Serviciul pentru Cultură, Educație, Creație și Sport Roșiorii de Vede organizează în data de și 23 mai 2025, pe scena de spectacol din centrul municipiului, Festivalul-concurs județean de muzică ușoară „Dan Cîmpeanu”.
Festivalul aflat la a IV-a ediție urmărește promovarea muzicii ușoare românești, afirmarea și lansarea tinerelor voci.
Concursul este deschis tinerilor interpreți din județul Teleorman sau celor cu origini în județul Teleorman (bunicii sau părinții), cu vârsta cuprinsă între 9 și 15 ani, respectiv 16 și 35 de ani.
Nu pot participa câștigătorii trofeului festivalului din edițiile anterioare.
În vederea înscrierii la concurs și a preselecției, toți candidații vor trimite, până la data de 9 mai 2025, la postmaster@primariarosioriidevede.ro următoarele: fișa de înscriere (Anexa 1) completată cu datele solicitate, care poate fi descărcată de pe website-ul www.primariarosioriidevede.ro. Fișele completate vor fi scanate sau fotografiate (fotografia trebuie să fie clară); copie după cartea de identitate (toți concurenții); carnet de elev sau de student vizat (pentru elevi și studenți); copie a extrasului de cont; o fotografie pentru afiș; Pentru concurenții care nu au împlinit 18 ani: Declarație pe propria răspundere (părinte/tutore)- Anexa 2; Pentru concurenții care au împlinit 18 ani: Consimțământul/Acordul privind protecția datelor cu caracter personal- Anexa 3.
Concurenții vor interpreta în cadrul concursului două melodii în limba română, la alegere, din repertoriul soliștilor de muzică ușoară din România.
Melodiile din concurs trebuie înscrise cu numele interpretului și denumirea completă a cântecului.
La data înscrierii în concurs, concurenții trebuie să transmită, pe lângă fișele de înscriere, și înregistrările celor două piese (mp3 sau video) ce vor fi prezentate în concurs, pentru evaluarea de către juriu.
Înregistrările pieselor pot fi realizate și pe telefon.
Nu se admit filmări profesionale sau din spectacole.
În concurs, se va cânta cu negativ.
Concurenții trebuie să prezinte, cel mai târziu la ora 14:00, în ziua concursului, stick-ul sau dispozitivul de pe care se vor descărca melodiile cu acompaniament.
În plus, concurenții, pe lângă cele două melodii pregătite pentru concurs, trebuie să mai aibă 1-2 melodii pregătite, în cazul în care mai mulți concurenți prezintă aceeași melodie. Se va trage la sorți pentru a se determina concurentul care va trebui să schimbe melodia.
Pentru a evita aceste situații, va fi creat un grup de WhatsApp al concursului, în care vor fi afișați concurenții, piesele înscrise în concurs și informațiile transmise de organizatori.
Concurenții care vor fi acompaniați de instrumentiști, trebuie să transmită, la înscriere, numărul acestora, precum și numele instrumentistului și instrumentul folosit pentru acompaniament, pentru a asigura suportul tehnic necesar pe scenă și pentru fișa prezentatorului.
În plus, este obligatorie ținuta de spectacol.
Centralizarea fișelor și relația cu concurenții va fi asigurată de Casa Municipală de Cultură (tel. 0247460619).
Preselecția va avea loc pe 14 mai 2025.
Relații suplimentare se pot obține la telefon: 0729400513 (Gabriel Argeșeanu).
În urma preselecției, juriul va hotărî numărul participanților admiși. Ordinea intrării în concurs va fi stabilită prin tragere la sorți, cu o oră înainte de începutul evenimentului.
Concursul se va desfășura pe 23 mai 2025, începând cu ora 16:00, la scena de spectacol din centrul municipiului, sub forma unui spectacol cu public.
Festivitatea de decernare a premiilor va avea loc în aceeași zi, imediat după concurs.
Obligațiile participanților sunt: să respecte prevederile prezentului regulament; să trimită piesele înregistrate pentru preselecție până la data de 9 mai 2025; să-și susțină cheltuielile de transport. Nerespectarea obligațiilor de la punctele 1 și 2 va conduce la eliminarea din concurs, fără drept de apel.
Laureații care nu sunt prezenți la gala de decernare a premiilor vor fi descalificați.
Organizatorii se angajează să asigure: buna desfășurare a preselecției candidaților; premiile pentru laureați, diplomele și trofeul festivalului; scena, amplificarea și iluminatul pentru spectacolul de gală; toate celelalte cheltuieli legate de organizarea și desfășurarea festivalului.
Juriul concursului va fi format din personalități de seamă ale vieții culturale și artistice, specialiști în domeniul cercetării culturii și tradiției populare, iar deciziile juriului sunt inatacabile.
Juriul va comunica organizatorilor notele și media finală obținută de fiecare concurent, conform fișelor de jurizare primite la începutul concursului.
În cazul în care un membru al juriului recunoaște în lista de concurs participanți de a căror formare artistică se ocupă, acesta se va abține de la notare.
Juriul are, de asemenea, latitudinea de a nu acorda anumite premii sau de a le redistribui.
Cornelia RĂDULESCU