La imaginea şcolii contribuie orice membru al comunităţii noastre prin implicare. Trioul elevi-părinţi-profesori este cel care contribuie la bunul mers al lucrurilor. Ca dascăl, pot spune că sunt ,,capul” care creează evenimentele şi le propune spre dezbatere şi rezolvare, părinţii sunt ,,gâtul” care susţine ,,capul” cu tot confortul de-l creează copiilor lor pentru ora de creaţie plastică, iar elevii sunt ,,mâinile şi picioarele” care execută şi creează noi strategii de lucru în rezolvarea aceleiaşi teme. Totul pentru copii, tot ce creăm e din drag şi dor de artă, iar rezultatele muncii noastre sunt parte din contribuţia noastră la crearea imaginii şcolii, dar şi contribuţia noastră la perpetuarea artei, a valorilor reale autentic-româneşti, ca tinerele generaţii să nu-şi uite rădăcinile din care-şi trag seva latinităţii, obiceiurile şi tradiţiile româneşti.
Am împletit artele plastice cu cele vizuale, dar şi cu artele artistice. Ne-am bucurat să audiem în timp ce lucram temele plastice, piese vechi ale diferitelor genuri muzicale pop,folk, rock, blues, jazz naţionale şi internaţionale pentru stimularea creativităţii, dar şi obţinerea câte unui strop de cultură, pentru ca, mai apoi, să fie înapoiat înzecit comunităţii, prin tot ceea ce creăm. Online-ul nu ne-a pus oprelişti, dimpotrivă, am creat cadrul adecvat creaţiei extinse.
,,Fă Rai din ce ai!”, acesta a fost dictonul nostru în şcoala în pandemie online sau celelalte scenarii pe care le-am experimentat. Am încercat să ne adaptăm continuu şi am reuşit să creăm minunatul Eden artistico-plastic al copilăriei eterne.
Desenele sunt realizate de elevii şcolilor gimnaziale ,,Ştefan cel Mare” şi ,,Mihai Viteazul” din Alexandria.
PROFESOR EDUCAŢIE PLASTICĂ,
PURCĂREA CRISTIANA-MIHAELA
Articolul „IMAGINEA ŞCOLII”, desene realizate de elevii şcolilor gimnaziale ,,Ştefan cel Mare” şi ,,Mihai Viteazul” din Alexandria apare prima dată în Informatia de Teleorman.