× Prima Pagina Alege Orasul Cautare
STIRI ALEXANDRIA

STIRI ALEXANDRIA

 

Proiectul „PNRAS – Școala Gimnazială nr. 1 Islaz”

Ziarul Mara • 01-11-2023, 10:00:22 • 132 vizualizari
 

Programul Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar este cuprins în cadrul Proiectului Naţional de Reformă „România Educată” şi a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă cu o valoare de 543 milioane euro.

Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educaţie (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat şi pilotat de Ministerul Educaţiei cu sprijinul Băncii Mondiale şi cu finanţare prin Instrumentul de asistenţă tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.

De un proiect în cadrul acestui program beneficiază și Școala Gimnazială nr. 1 Islaz, „PNRAS-Școala Gimnazială nr. 1 Islaz”.

Referindu-se la acest proiect, directorul școlii, Violeta Nania, a spus: „PNRAS-Școala Gimnazială nr. 1 Islaz este proiectul meu de suflet în care cred cu toată puterea ființei mele. Este o cale de a le arăta părinților că școala oferă oportunități de dezvoltare pentru cadrele didactice și pentru elevi și deschide drumuri tuturor celor care cred în educație. Îmi propun ca, până la finalul proiectului, să cresc rata de încredere a părinților în instituția școlară și, totodată, să cresc interesul pentru învățătură al elevilor. Cea mai valoroasă activitate din primul an de proiect a fost activitatea extracurriculară «Să reînviem tradiția străbună», care a adus emoție și bucurie în rândul participanților.”.

Pentru Școala Gimnazială Nr. 1 Islaz, PNRAS înseamnă: dotarea unității de învățământ (table interactive, softuri educaționale etc.); sprijin educațional suplimentar pentru elevii care au dificultăți de învățare; facilitarea învățării, îmbinând metodele tradiționale cu cele moderne prin utilizarea echipamentelor digitale.

Schimbările care se observă în cadrul acestei școli, la un an după implementarea PNRAS sunt: 30% dintre elevi și-au îmbunătățit competențele de comunicare și relaționare în cadrul grupurilor; 20% dintre elevii cu medii sub 7 acordă mai multă atenție temelor pentru acasă; numărul de absențe nemotivate s-a redus cu 2% față de anul precedent.

Cornelia RĂDULESCU

 
Facebook WhatsApp Messenger
 
 
Continuare pe Ziarul Mara » Articole Ziarul Mara »
 
Proiectul Școala Gimnazială