Fundaţia World Vision România lansează campania “Descalță-i de limitări” prin care își propune să încalțe, Crăciunul acesta, 2.436 de copii cu o pereche nouă de ghetuțe și să-i îmbrace cu o geacă nouă de iarnă.
Pentru mulți copii, o pereche nouă de ghete nu înseamnă doar niște încălțări călduroase, ci încă o iarnă în care se pot duce la școală, încă o șansă de a nu abandona sistemul de învățământ din cauza neajunsurilor financiare.
Mai mult de un sfert dintre copiii din mediul rural spun că niciodată sau doar uneori familia le cumpără tot ceea ce au nevoie (haine, încălţăminte, rechizite, cărţi), iar 38% dintre tineri afirmă că în familia lor banii le ajung de la o lună la alta sau nu le ajung nici pentru strictul necesar.
Când vine vorba despre dorințele de Crăciun ale copiilor din programele World Vision România:
-Două treimi dintre copiii din clasele I-IV (66%) și peste un sfert dintre copiii de liceu (28%) au nevoie de îmbrăcăminte și încălțăminte
-Aproape un sfert (24%) dintre copiii din clasele I-IV și 17% dintre cei de liceu își doresc alimente și dulciuri
-14% din copiii din programele World Vision România spun că își doresc produse de igienă
-5% dintre copiii de clasele I-IV și 41% dintre adolescenții de liceu își doresc o experiență (film, târg de Crăciun, patinoar etc.)
Îngrijorător este și faptul că 8% dintre românii de la ţară au ales să întrerupă școala temporar sau definitiv pentru unul sau mai mulţi copii, pentru a face faţă cheltuielilor, ceea ce întărește ideea că multe familii din mediul rural nu își permit să asigure copiilor toate condițiile necesare pentru educația acestora.
În plus, doi din zece copii (19%) sunt triști în perioada sărbătorilor pentru că își văd părinții stresați din cauza banilor.
World Vision România este o organizație care desfășoară programe de educaţie, intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului.
Dana PĂUNE